Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dodatkowe informacje (rodo) znajdziesz tutaj.
Żarski Dom Kultury
Wirtualna przestrzeń wystawiennicza z wykorzystaniem VR
CEL
Wirtualna przestrzeń wystawiennicza
Projekt był wieloetapowy, a prace trwały kilka miesięcy (etapy opisujemy poniżej). Naszym głównym zadaniem było przeniesienie Salonu Wystaw Artystycznych zarządzanego przez Żarski Dom Kultury do świata cyfrowego. Tworząc model przestrzeni skorzystaliśmy z fotogrametrii. Poniższa przykładowa wystawa odwzorowuje 1:1 realną przestrzeń znajdującą się w Żarach przy ul. Rynek 17.
Galerię możesz także otworzyć w pełnym oknie klikając tutaj.
KROK 1
Digitalizacja zbiorów
Zanim przystąpiliśmy do utworzenia wystaw wykonano skanowanie obrazów, rysunków i fotografii, które miały znaleźć się w galerii. Zostały one przywiezione do siedziby Żarskiego Domu Kultury, gdzie zaaranżowano studio fotograficzne i wykonano ponad 500 zdjęć. Zdjęcia przeszły proces postprodukcji, aby 1:1 oddawały swoje pierwowzory.
KROK 2
Model galerii
Aby stworzyć cyfrowego bliźniaka Salonu Wystaw Artystycznych wykonano pomiary oraz skanowanie przestrzeni. Bazując na zrealizowanych zdjęciach, wykorzystując technologię fotogrametrii powstał model 3D przestrzeni, do którego dodano tekstury bazujące na pierwowzorze – odwzorowano kolory ścian, teksturę podłogi, a nawet położenie kontaktów.
KROK 3
Szkolenia dla pracowników
Niezależnie od prac digitalizacyjnych odbyły się 4 szkolenia i warsztaty stacjonarne dla pracowników Żarskiego Domu Kultury. Poza szkoleniem z obsługi zakupionego sprzętu (m.in. gogli VR) oraz systemu informatycznego do obsługi galerii, pracownicy poznali szereg narzędzi online i AI, które pomogą im w codziennej pracy.
źródło zdjęć: Żarski Dom Kultury, Sylwia Łazarska
KROK 4
Webinaria
W ramach projektu zorganizowane zostały 3 webinaria na żywo powiązane tematycznie z realizowanymi pracami, w których udział wzięli przedstawiciele naszego zespołu. Zapisy spotkań oraz materiały dla uczestników poniżej.
KROK 5
Trzy galerie online
W ramach projektu powstały 3 wystawy zrzeszające łącznie ponad 300 prac lokalnych artystów. Każda wystawa posiada trzy wersje językowe (polski, angielski, niemiecki) oraz zawiera audiodeskrypcję lektora. Wybrane dzieła zostały wzbogacone o dodatkowe opisy i adnotacje. Galerie działają w przeglądarkach internetowych na laptopach i urządzeniach mobilnych, a także w goglach VR. Odwiedzający mogą wchodzić w interakcje z pracami wyświetlając je z wykorzystaniem technologii AR.
Jan Stanisław Antosz
Wirtualna wystawa
Wirtualna wystawa prezentuje rysunki zabytków, ekslibrisy i ilustracje książkowe Jana Stanisława Antosza - wybitnego dokumentalisty i twórcy mitologii Żar z lat 1986-2004.
Wirtualna wystawa prezentuje prace Ryszarda Tomczaka, jednego z najbardziej zasłużonych żarskich artystów. Wystawa w sposób przekrojowy ukazuje wszechstronność Artysty.
Każda galeria posiada panel analityczny, w którym organizatorzy wystaw ŻDK mogą sprawdzać ilość wejść, lokalizację odwiedzających, czy czas spędzony w galerii. Opcja ta jest przydatna m.in. do sporządzania raportów z wystaw.
REFERENCJE
Opinia o współpracy ⭐️
"Nie ma drugiej tak profesjonalnej firmy jak artemspace! Panowie są skrupulatnymi fachowcami, innowatorami w swojej dziedzinie, a przy tym zaangażowanymi i empatycznymi ludźmi. Ich entuzjazm i pasja do działania są zaraźliwe, a rzetelność pracy wywołuje podziw. Jakość świadczonych przez artemspace usług pozostaje na bardzo wysokim poziomie, a precyzyjny i prędki kontakt napawa nadzieją, że jeszcze można znaleźć ludzi, którzy potrafią rozmawiać, słuchać i tworzyć w szacunku dla potrzeb drugiego człowieka. Szczerze polecamy i z całego serca dziękujemy za współpracę przy projekcie "Wehikuł Sztuki". Bez was by się nie udało!"